Isnin, 22 November 2010

LOLOQ THE CANOPY MAN

LOLOQ THE CANOPY MAN

Siapa sangka Abg Loloq anak kepada Almarhum Tok Bahagi Jambang dahulunya pengembala kerbau bertukar kerja menjadi bisness man terkenal Kg Serkai Jadi. Abg Loloq ada seorang anak jadi kg serkai jadi dilahirkan tak pasti dimana dahulunya adalah seorang remaja yang biasa sahaja. Masih ingat lagi masa kenduri ntah bila heboh motorsikal abg loloq dicuri tak tahu dimana. Mungkin takde rezeki la kut. Dihari itu dilihat abg loloq terus berusaha untuk masa hadapan. Bapa abg loloq namanya tok bahari jambang memang terkenal dengan pengembala kerbau, memang banyak kerbaunya. Kalu raya haji memang tak putus-putus orang beli… gimik je… nak cita pasala abg loloq je..
Abg Loloq sebenarnya berkerja dengan Porest [Jabatan hutan kut] telah berkahwin dan mempunyai 3 orang anak kut. Tak pasti. Abg Loloq ni memang dihormati di kg kerja sikap peramah dan muka tak pernah masam asyik senyum je ngan orang membuatkan orang kg selesa dengannya. Macam tu la hidup berjiran, ia tak.
Baru-baru ni aku balik kg terkejut gak aku melihat anak jati kg serkai jadi dah mula berjinak-jinak dengan dunia bisness. Bisness macam orang lain gak tapi memang Nampak maju mungkin dengan sikap tak berkira abg loloq dan sikap peramahnya. Tahu taka pa bisnes nye, Abg Loloq membuka perniagaaan Canopy, sebab itu lah aku gelar dia Canopyman.. hahaha..sesuai tak nama tu. Tujuan aku tulis pasal dia ni ialah semata-mata untuk mempromosikan bisnes abg loloq. Mana la tahu bila nak pakai nanti dapat murah sikit.. hahhaha. So pada sesiapa nak pakai Canopy boleh la runding ngan Abg Loloq, harga boleh kauteam punya janji mau jadi….Rasanya kerbau pun ada jual, korang nak tahu korang hubungi la sendiri ok. Kalau berminat leh email kepada lolok_chikung@yahoo.com. dan facebook lolok chikung No tel aku tak dapat lagi nanti aku update. Sekian,




Tiada ulasan:

Catat Ulasan