Sabtu, 4 Disember 2010

TRONOH ENTERPRISE


TRONOH ENTERPRISE

PENGIMPAL PROFESIONAL
Ha, ini aku nak cita sikit pasal Muhammad Shah Bin Hamzah. Jangan ingat Kg Serkai jadi takde orang yang pakar dalam bidang kimpalan. Ni dia orangnya. Namanya Muhammad Shah b hamzah atau nama di kg dipanggil Shah manjo. Dia nimemang biasa dengan dunia perniagaan. Bapanya dulu seorang peniaga. Shah manjo ni bukan setakat tahu mengimpal je tapicukup pandai main badminton, kalau kat area perak tengah tu sure ramai yang kenal. Shah manjo ni mempunyai 4 orang adik beradik, 2 lelaki dan 2 perempuan. Beliau ada ke3 dari 4 beradik. Sebelum memulakan perniagaan buat grill dan sebagainya, beliau telah mencuba banyak perniagaan antaranya buka kedai buah-buahan kat pasar malam dan ada kedai kat tepi jalan betul-betul kat simpang jalan masuk tronoh. Itu cerita dulu la, masa tu aku pun ada kerja ngan dia. Kerja aku makan buah-buhan dia sambil tu tolong-tolong la apa yang patut... Shah ni mempunyai seorang abg bernama Rostam, rostam ni memang bijak orangnya sampai belajar ke luar negeri ke Austria. Jauh tu, bila la aku nak sampai kat sana.. Tujuan aku tulis pasal Shah manjo ni adalah semata-mata nak tolong promosi bisnes dia iaitu membuat grill dan banyak lagi. Nanti bila aku beli umah kat sri iskandar leh la dapat diskaun sikit. Hahahha... Shah ni dulunya bersekolah kat Sek.Men.Vokasional kat Sri Iskandar dalam kursus Binaan Banggunan (BB). Kira dia ni memang terer la buat rumah.
               Muhammad Shah Bin Hamzah mula belajar mengimpal tak tahu tahun berapa tapi memang lama dah, rasa aku bapak saudara dia yang ajar kat taman perpaduan Tambun. Bapak sedara dia ni memang bisnes gak so lama kelamaat mungkin oleh kerana minat dia try buat bisnes Alhamdulillah nampaknya memang Berjaya. Mula-mula dia buat kat umah je tapi bila aku balik kg yuhoo dia dah ada bengkel sendiri buat sendiri lak tu kat sebelah umah dia. Memang besar la bengkel dia siap kat dalam opis leh ada karaoke tu. Kadang-kadang bila balik kg aku joint la sekali.
               Jadiapa lagi, Kalau berminat leh la Call dia sendiri di talian 016-4153682 [MUHAMMAD SHAH BIN HAMZAH].

Tiada ulasan:

Catat Ulasan