Rabu, 15 Disember 2010

TAHUKAH ANDA DI TRONOH ADA SEBUAH UNIVERSITI TERSOHOR DI DUNIA

UNIVERSITI TEKNOLOGI PETRONAS
Tahukah anda di Tronoh ada sebuah Universiti yang tersohor di dunia. Universiti Teknologi Petronas mula beroperasi sekitar tahun 1999 dan ianya merupakan tapak Universiti Sains Malaysia cawangan Tronoh. Tetapi sekitar tahun 1999 ia mula dipindahkan berperingkat ke parit buntar mungkin dekat sikit kut ngan USM HQ di Pulau Pinang.  UTP (Universiti Teknologi Petronas) mula berubah sekitar tahun 2000 hingga sekarang. Banggunan yang canggih telah terbina, dasyat2.
Disini aku sertakan gambar UTP yang canggih tu.
First masa saya datang sini saya kagum sangat lah dengan design bangunan-bangunan di sini yang agak menakjubkan especially our Chansellor Hall. Cuba tengok ni my Chansellor Hall.

Our Chansellor Hall. Majlis Konvokesyen buat kat sini, seminar-seminar selain buat diundercroft buat kat sini. Malah yang paling segar dalam ingatan Tilawah Al-Quran peringkat kebangsaan pon penah buat dalam ni.

Ini pula Masjid An-Nur. Memang cantik terutama rekabentuk dalamannya.
Bila time Solat Tarawikh penuh sangat lah masjid ni. 

Ini pula Library. Kami panggil IRC. Beribu-ribu buku ada dalam ni. Samada rajin or tak je nak masuk sini. Tapi time study week memang ramai kat sini. 
Open biasanya sampai 10 malam tapi kalau minggu study week buka sampai pukul 12 malam.
Library ni terletak berhadapan dengan Chansellor Hall. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan